top of page

Mijn verwachtingen over us by night

Vandaag is het zover; Us By Night!

Wat zijn nu mijn verwachtingen?

First things first: wat is nu precies Us By Night?

Het is een design en creativiteitsconferentie . Deze nocturne zit vol met interessante sprekers die het vol passie hebben over de wereld van grafische vormgeving. Het is ondertussen de vierde editie en ook dit jaar is het festival uitverkocht met zo’n 6000 design liefhebbers.



Hoe is het allemaal begonnen?

Vier jaar geleden lanceerde de Belgisch designer en curator Rizon Parein de nocturne met groot succes. Vanaf 2016 ontvangt het festival niet alleen Belgische bezoekers maar gasten over heel de wereld. Ondertussen is dit evenement gegroeid en uitgegroeid tot een vaste waarde in de wereld van creativiteit.



 

Project

Iets meer dan 2 jaar geleden studeerde ik af aan de kunsthumaniora van Hasselt. Ik behaalde het diploma secundair onderwijs in de richting Beeldende Kunst. De jaren in het middelbaar heeft me gevormd tot grafische kunstliefhebber en vind ik dit project fantastisch! Tot vorig jaar had ik via school of andere wegen nog niet gehoord van dit festival. Hoe meer ik erover lees, hoe enthousiaster ik word!

Nu al zo veel verwachtingen,… Ik zal in de toekomst zeker meer reclame maken over soortgelijke evenementen, die ik op mijn pad tegenkom. Hou mijn blog dus zeker in de gaten voor meer info!



 

Locatie

Het Antwerpse Parkloods mocht dit festival de vorige jaren hosten maar na een paar slechte opmerkingen te ontvangen, hebben de organisatoren beslist om hun ogen op een andere locatie te richten. Dit jaar vind Us By Night plaats in Waagnatie: een veel grotere locatie dan de vorige edities. Dit betekent meer sprekers en misschien meer foodtrucks? ;-)



 

Sprekers die ik absoluut wil zien?


BUCK

Dit productiebedrijf streeft naar een werkplek met lots of fun. Op hun website beschrijven ze zichzelf als “We nemen ons werk serieus, maar onszelf niet”. Dit valt ook te zien in hun werken: bijvoorbeeld reclamespots met gekke animaties. Vanuit kantoren in Los Angeles, New York en Sydney werkt Buck samen met een breed scala aan klanten in de reclame-, omroep-, film- en entertainmentindustrie. Dit jaar komt hun Executive Creative Director uit Los Angeles, Ryan Honey spreken op de Main Stage. Ik kan alvast niet wachten!



ROSANNA WEBSTER

Collage kunst. Een van mijn favoriete kunstvormen! Rosanna Webster is een illustratice uit de Britse hoofdstad Londen. Ze experimenteert in haar werk graag met fotografie, film en collage. Eerst begon Webster met tekenen en schetsen maar deed als snel een turn naar collage en fotografie. Wat ze zeker heeft onthouden uit haar lessen aan de Brighton University is “Houd je ogen open, kijk naar alles en vind inspiratie op onverwachte plaatsen.”




KELLY ANNA

Deze freelance kunstenares en ontwerpster werkt met zelfzekerheid en lef aan haar werken. Met een oog voor krachtige boodschappen en felle kleuren valt haar werk op in de kunstwereld. Ook in de ogen van bekende mensen zoals Beyonce, Cara Delevigne en enkele andere celebs, die haar prenten dragen.

Haar werk trekt ook de aandacht van It's Nice that, Risposte Magazine, Refinery29, Konbini, KK outlet en nog veel meer. Van toen af werkt de kunstenares samen met merken zoals Nike, H&M, Stella McCartney en zoveel meer.




bottom of page